RAMOWY PLAN DNIA DLA DZIECI 5 LETNICH
CZAS |
AKTYWNOŚĆ DZIECI |
7.30-8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Krótkie kontakty z Rodzicami. Zabawy integrujące grupę. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
8.00-9.00 |
Zabawy swobodne odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne. Indywidualna praca z dzieckiem. Rozmowy swobodne, kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne. |
9.00-9.30 |
Przygotowanie do śniadania (czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów). Śniadanie. Nabywanie nawyku zdrowego odżywiania oraz umiejętności kulturalnego spożywania posiłków |
9.30-10.00 |
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka (20-30 min.) |
10.00-10.15 |
Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne). |
10.15-10.45 |
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka (20-30 min.) Ćwiczenia gimnastyczne (2 razy w tygodniu). |
10.45-11.45 |
Pobyt na świeżym powietrzu. Czynności samoobsługowe w szatni - wdrażanie do samodzielnego ubierania i rozbierania się w szatni. Gry i zabawy ruchowe organizowane i swobodne, spacery. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw i spacerów. Poznawanie środowiska przyrodniczego poprzez obserwację i odkrywanie. W przypadku niesprzyjającej pogody zabawy ruchowe w sali. |
11.45-12.30 |
Przygotowanie o obiadu (czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów). Obiad. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami, nabywanie nawyku zdrowego odżywiania oraz umiejętności kulturalnego spożywania posiłków. |
12.30-13.00 |
Odpoczynek poobiedni – słuchanie literatury dziecięcej, relaksacja. |
13.00-15.00 |
Zajęcia i zabawy doskonalące i rozwijające umiejętności oraz zainteresowania dzieci. Zabawy swobodne zainspirowane przez dzieci. Gry i układanki stolikowe. Prace porządkowe. Kontakty z Rodzicami. |