Absolwent naszego przedszkola
1. Radzi sobie z emocjami i trudnościami.
2. Potrafi porozumiewać się i żyć w grupie rówieśniczej.
3. Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej
oraz w świecie dorosłych.
4. Jest samodzielny.
5. Potrafi słuchać.
6. Jest sprawny fizycznie i manualnie.
7. Potrafi przewidywać zagrożenia, dba o bezpieczeństwo własne i innych.
8. Potrafi się wypowiadać.
9. Osiągnął gotowość do nauki czytania i pisania.
10. Przyswaja treści matematyczne.
11. Potrafi szanować rośliny i zwierzęta.
12. Jest wrażliwy na sztukę.
13. Jest małym patriotą
Rady dla rodziców
1. Starajcie się zapanować nad swoim zdenerwowaniem – dziecko doskonale wyczuwa twój stan psychiczny, który może udzielić się maluchowi;
2. Sami zdecydujcie o długości pożegnania – czy będzie ono długie czy krótkie, zależy to od psychiki dziecka i jego indywidualnych potrzeb emocjonalnych;
3. Odprowadzenie dziecka przez tatę może się okazać dobrym rozwiązaniem, albowiem maluch zazwyczaj jest silniej związany z mamą. Scena pożegnania z tatą może być mniej dramatyczna;
4. Starajcie się rozmawiać o przedszkolu jak o fascynującej przygodzie, wspominając niekiedy o własnych, pozytywnych przeżyciach związanych z edukacją przedszkolną;
5. Nie zapomnijcie dać dziecku zapasowych ubrań. Przykra niespodzianka może przytrafić się każdemu.
Dziecięcy kodeks zachowań
CHCEMY: |
NIE MOŻEMY: |
1.Pomagać sobie wzajemnie.2. Być uprzejmi.3. Bawić się zgodnie. 4. Szanować własność innych. 5. Pytać o zgodę kolegów i dorosłych. 6. Słuchać poleceń dorosłych. 7. Dbać o książki i zabawki. 8. Dbać o czystość i porządek. 9. Szanować pracę innych. 10. Okazywać, co myślimy i czujemy. |
1.Bić, popychać, wyrządzać krzywdy innym. 2. Przezywać innych. 3. Wyśmiewać się z innych. 4. Przeszkadzać innym w zabawie i pracy. 5. Niszczyć pracę innych. 6. Krzyczeć i hałasować. 7. Biegać w sali zajęć. 8. Niszczyć zabawek i innych przedmiotów w przedszkolu. |